Westums medlemssidor

Är du medlem? Logga in nedan:

Logga in
[customer-area-menu /]

 

GDPR

GDPR - General Data Protection Regulation

GDPR - General Data Protection Regulation

ANMÄL DIG DIREKT

Alla orter nedan

KURSMATERIAL

Hitta allt material för kursen här (publiceras inom kort)

GDPR OCH PERSONUPPGIFTER

Utbildningen fokuserar på vad man praktiskt ska göra för att uppfylla minimikraven från datainspektionen och dataskyddsförordningen. Under kursen går kursledaren stegvis igenom de processer och mallar som ligger till grund för genomförandet av en förändring hos privata och kommunala företag och verksamheter.

Deltagarna kommer att få en ökad förståelse för varför GDPR finns, vad den nya lagstiftningen innebär för företagen och vad man behöver göra rent praktiskt.

Kursens mål
Målsättningen med utbildningen är att:

  • Stärka förståelsen till varför GDPR har kommit och hur den skiljer sig från PUL.
  • Stärka förståelsen till vem/vilka som påverkas och vilka nya roller GDPR medför.
  • Stärka praktiska kunskaper hur GDPR påverkar företagen och vad som små och medelstora företag behöver göra för att uppfylla de nya kraven.
  • Förbereda deltagarna för en eventuell revision av GDPR.

Digitala kompetenser som stärks av utbildningen i sitt grundutförande:

  • Sociala medier
  • Video/bildproduktion
  • Content marketing
  • Hemsida + PlugIns
  • Google Analytics
  • Digitalisering av den fysiska butiken
  • Skapa/driva E‐handel
  • Grafisk produktion

Sänds från

Till

VÄNERSBORG

BORÅS, FALKÖPING, TROLLHÄTTAN

LIDKÖPING, UDDEVALLA

Datum:  22 januari 2019
Kategori: Juridik

Top

Del 1

När: 6 november 2018

Tid: kl. 13.00-17.00

Var:

Borås - Textile Fashion Center, Sal 4307

Falköping - Lärcenter Falköping, Sal

 

Form: Föreläsning med teoretiska och praktiska uppgifter

 

Del ett av kursen syftar till att ge deltagaren kunskaper inom kommunikation på sociala medier.

Fokus ligger på hur man på bästa sätt når ut till sin målgrupp, hur man kommunicerar på olika

sätt i olika kanaler samt hur vår framtida kommunikation kan komma att se ut.

 

Mål:

  • ge kunskaper om olika sociala medier, dess för- och nackdelar, samt användningsområden
  • ge kunskaper kring grunderna i digital kommunikation
  • underlätta för deltagaren att förstå helheten och möjligheterna med digital marknadsföring

 

Innehåll:

  • Kommunikation i olika kanaler - hur får man ut sitt budskap? Vad är det för skillnad på
  • exempelvis Facebook, Instagram och Twitch?
  • Lär dig arbeta efter RRR-approachen (Rätt budskap till Rätt målgrupp i Rätt tid). En
  • approach som säkerställer att du får ut maximalt värde av dina marknadsföringsinsatser.
  • Olika sociala medier och dess för- och nackdelar. Varför är inte Facebook lika inne som
  • det var för några år sedan? Vilka sociala medier är relevanta för mig?
  • Hur kommunicerar vi i framtiden? Varför content marketing är så viktigt i vårt kommunikationsarbete.

 

Hemuppgift: Individuell fördjupning. Aktuella rekommendationer och digitalt material som går på

djupet med olika sociala medier och användningsområden inom dessa. Dessutom

fördjupning inom digital kommunikation och hur man på bästa sätt når ut till sin

målgrupp.

 

Kursledare: