Westums medlemssidor

Är du medlem? Logga in nedan:

Logga in
[customer-area-menu /]

 

sociala medier – kommunikation och annonsering

Sociala medier – kommunikation och annonsering.

Sociala medier – kommunikation och annonsering.

ANMÄL DIG DIREKT

Alla orter nedan

KURSMATERIAL

Hitta allt material för kursen här

Nå din målgrupp på sociala medier

Del 1

Del ett av kursen syftar till att ge deltagaren kunskaper inom kommunikation på sociala medier. Fokus ligger på hur man på bästa sätt når ut till sin målgrupp, hur man kommunicerar på olika sätt i olika kanaler samt hur vår framtida kommunikation kan komma att se ut.

Kursen kommer i möjligaste mån sträva efter att vara interaktiv. Blandat med teoretiska och praktiska uppgifter kommer även diskussionsfrågor lyftas för att uppmuntra det egna tänkandet som är en avgörande del för att lyckas i sociala medier.

 

Del 1 – Samtliga orter

När:  2 april 2019

Tid: kl. 17.00–21.00

 

Form: Föreläsning med teoretiska och praktiska uppgifter

Kursledare: Robin Olsen

 

Del 1 – Öka dina kunskaper om kommunikation på sociala medier
Del ett av kursen Sociala medier – kommunikation och annonsering syftar till att öka deltagarens kunskaper inom kommunikation på sociala medier. Utbildningens fokus ligger på hur man bäst når ut till sin målgrupp och hur man kommunicerar på olika sätt i olika kanaler. Samt hur vår framtida kommunikation kan komma att se ut.

 

I utbildningen tar vi upp skillnaden på olika sociala medier och deras för- och nackdelar. Vi pratar om varför content marketing är så viktigt i vårt kommunikationsarbete. Deltagarna får även lära sig att arbeta efter RRR-approachen (Rätt budskap till Rätt målgrupp i Rätt tid) för att få ut maximalt värde av sina marknadsföringsinsattser.

 

Mål:

  • Ge kunskaper om olika sociala medier, dess för- och nackdelar, samt användningsområden
  • Ge kunskaper kring grunderna i digital kommunikation
  • Underlätta för deltagaren att förstå helheten och möjligheterna med digital marknadsföring

 

Hemuppgift:

Individuell fördjupning. Aktuella rekommendationer och digitalt material som går på djupet med olika sociala medier och användningsområden inom dessa. Dessutom fördjupning inom digital kommunikation och hur man på bästa sätt når ut till sin målgrupp.

Del 2

Del två av kursen syftar till att ge deltagaren kunskaper inom annonsering på sociala medier. Fokus ligger på att komma igång med sin annonsering i Facebook och Instagram, lära sig grunderna och möjligheterna med retargeting , analysera målgruppsdata och statistik, lära sig arbeta i olika digitala verktyg och förstå kopplingen mellan annonser och hemsidan.

Del 2 – Samtliga orter

När:  16 april 2019

Tid: kl. 17.00–21.00

 

Form: Föreläsning med teoretiska och praktiska uppgifter

Kursledare: Robin Olsen

 

Del 2 – Öka dina kunskaper om annonsering på sociala medier
Del två av kursen Sociala medier – kommunikation och annonsering syftar till att öka deltagarnas kunskaper inom annonsering på sociala medier. Utbildningens fokus ligger på att hjälpa deltagarna att komma igång med annonsering på Facebook och Instagram. Deltagarna får lära sig grunderna och möjligheterna med retargeting, analysera målgruppsdata och statistik, lära sig arbeta i olika digitala verktyg och förstå kopplingen mellan annonser och hemsidan.

 

Utbildningen blandar teoretiska och praktiska uppgifter med diskussionsfrågor för att uppmuntra det egna tänkandet hos deltagarna. Målet är att alla deltagare, oavsett tidigare erfarenhet, ska bli intresserade, nyfikna och få de grunder som behövs för att komma igång med digital marknadsföring.

 

Mål:

  • Ge kunskaper för att komma igång med annonsering på sociala medier.
  • Ge kunskaper kring retargeting och dess möjligheter.
  • Ge kunskaper kring utformandet av annonser och landningssidor.
  • Ge kunskaper kring helheten och möjligheterna med digital marknadsföring.

 

Hemuppgift:

Skapa en egen plan för sociala medier för ditt företag. Syftet är att få en klar helhetsbild och en röd tråd genom olika kanaler. Förbered innehåll, kanaler, budskap och kampanjer flera månader framåt för att kunna arbeta proaktivt med din digitala marknadsföring.

Kontakt

Kursledare: Robin Olsen

Sänds från

Till

VÄNERSBORG

BORÅS, FALKÖPING, LIDKÖPING, TROLLHÄTTAN, UDDEVALLA

DEL 1

Nästa kurstillfälle 2/4 kl. 17-21.

Anmälan öppnas i mars.

DEL 2

Nästa kurstillfälle 16/4 kl. 17-21.

Anmälan öppnas i mars.

Top

Del 1

När: 6 november 2018

Tid: kl. 13.00-17.00

Var:

Borås - Textile Fashion Center, Sal 4307

Falköping - Lärcenter Falköping, Sal

 

Form: Föreläsning med teoretiska och praktiska uppgifter

 

Del ett av kursen syftar till att ge deltagaren kunskaper inom kommunikation på sociala medier.

Fokus ligger på hur man på bästa sätt når ut till sin målgrupp, hur man kommunicerar på olika

sätt i olika kanaler samt hur vår framtida kommunikation kan komma att se ut.

 

Mål:

  • ge kunskaper om olika sociala medier, dess för- och nackdelar, samt användningsområden
  • ge kunskaper kring grunderna i digital kommunikation
  • underlätta för deltagaren att förstå helheten och möjligheterna med digital marknadsföring

 

Innehåll:

  • Kommunikation i olika kanaler - hur får man ut sitt budskap? Vad är det för skillnad på
  • exempelvis Facebook, Instagram och Twitch?
  • Lär dig arbeta efter RRR-approachen (Rätt budskap till Rätt målgrupp i Rätt tid). En
  • approach som säkerställer att du får ut maximalt värde av dina marknadsföringsinsatser.
  • Olika sociala medier och dess för- och nackdelar. Varför är inte Facebook lika inne som
  • det var för några år sedan? Vilka sociala medier är relevanta för mig?
  • Hur kommunicerar vi i framtiden? Varför content marketing är så viktigt i vårt kommunikationsarbete.

 

Hemuppgift: Individuell fördjupning. Aktuella rekommendationer och digitalt material som går på

djupet med olika sociala medier och användningsområden inom dessa. Dessutom

fördjupning inom digital kommunikation och hur man på bästa sätt når ut till sin

målgrupp.

 

Kursledare: