Sökmotormarknadsföring

Sökmotormarknadsföring (SEM)

Sökmotormarknadsföring (SEM)

KURSEN ÄR SLUTFÖRD

Anmäl dig nedan för att få tillgång till kursmaterialet.

KURSMATERIAL

Hitta allt material för kursen här

Sökmotormarknadsföring (SEM)

Innehåll & Mål

Idag är det av största betydelse att företagen får utbildning inom sökmotormarknadsföring (tillika SEM eller Search Engine Marketing), som är det samlade namnet för annonsering på Internet. Det organiska söket (SEO) kan man påverka själv men det är ihop med smart annonsering som man verkligen kan synas och hitta lönsamhet.

Kursen handlar om sökmotormarknadsföring (tillika SEM eller Search Engine Marketing), att marknadsföra sig med hjälp av textannonser på sökmotorer. Vanligaste annonseringstjänst idag är Google Adwords och Facebook Ads. Men även andra alternativ som botar (chatbotar/Manychat.com via Facebook Messenger) kan komma belysas.

 

Omfattning

5 timmar workshop/LABB på ett lärcenter samt hemuppgift/hemmastudier (5 timmar)

Möjlighet för 20 personer att boka individuell handledning (15-20 min) efter genomförd kurs.

 

Kursledare

Robin Olsen, Olsen Marketing AB
Robin höll även i kursen ”Sociala Medier – kommunikation och annonsering” (se kurssidan för kort videohälsning från Robin).

 

Plats

Kursledaren kommer vara på plats i Lidköping (Campus Västra Skaraborg) men utbildningen livesänds till

Borås – Vuxenutbildningen Bryggaregatan

Falköping – Lärcenter

Uddevalla – Högskolecentrum Bohuslän

Vänersborg – Kunskapsförbundet Väst (Vänerparken)

Anmälan till kursmaterial

Är ditt företag eller din arbetsgivare registrerad i projektet kan du ta del av kursmaterial och inspelningar från genomförda kurser fram till april 2020.

Top