Digital strategi

Digital strategi

Digital strategi

KURSEN SLUTFÖRD

Anmäl dig nedan för att få tillgång till kursmaterialet.

KURSMATERIAL

Länk till kursmaterialet, kräver anmälan för åtkomst

DIGITAL STRATEGI

Innehåll & Mål

Att bli digital är något som anses vara väldigt viktigt idag. Men vad innebär det och vad är digital strategi? Och varför är den så viktig?

Kursen går igenom vad en en digital strategi innebär, hur ditt företag kan utforma en digital strategi och hur man implementerar den i olika kanaler för att bäst nå sin målgrupp och för att skapa nya digitala arbetssätt inom sin organisation. Kursen ska ge dig mer förståelse för er verksamhets digitaliseringsresa, att all digitalisering inte är rätt digitalisering och vad det innebär att arbeta kunddrivet inom ramen för en digital strategi.

 

Omfattning

3 timmar föreläsning på ett lärcenter samt hemuppgift/hemmastudier (2 timmar)

 

Kursledare 

Måns Hansson, ZoCom AB
Måns höll även i kursen ”CONTENT MARKETING – Skriva för webben” (se kurssidan för kort videohälsning från Måns).

Att tänka på
Du får ut mest av utbildningspasset om du redan innan passet funderat över:
• Vad du och ditt företag vill få ut av att skapa en digital strategi

 

Plats

Kursledaren fanns på plats i Vänersborg (Kunskapsförbundet Väst,Vänerparken) i februari och i Uddevalla (Högskolecentrum Bohuslän) i april och utbildningen livesändes till

Borås – Textile Fashion Center

Falköping – Lärcenter

Lidköping – Campus Västra Skaraborg

Anmälan till kursmaterial

 

Är ditt företag eller din arbetsgivare registrerad i projektet kan du ta del av kursmaterial och inspelningar från genomförda kurser fram till april 2020.

Top