Digital Upphandling

Digital Upphandling

Digital Upphandling

KURSEN ÄR SLUTFÖRD

Anmäl dig nedan för att få tillgång till kursmaterialet.

KURSMATERIAL

Hitta allt material för kursen här

DIGITAL UPPHANDLING

Innehåll & Mål

Offentlig upphandling är en möjlighet för alla företag att erbjuda sina tjänster till offentlig verksamhet inom olika verksamhetsområden. Upphandlingsprocessen har blivit mer och mer digitalt de sista åren. I den här kursen får du kunskap om den digitala aspekten av att delta i en offentlig upphandling som mindre aktör. Föreläsningen belyser bland annat vilka olika elektroniska upphandlingstjänster som finns, hur du bevakar pågående och kommande offentliga upphandlingar inom ditt verksamhetsområde samt vad ett e-anbud innebär.

Lokala upphandlingsenheterna eller inköpsansvariga kommer att medverka för att informera om hur det fungerar i medverkande kommunerna samt om pågående och kommande upphandlingar (gäller ej Vänersborg).

 

För mer information och kurser kring upphandlingsprocessen, juridiska frågor eller innehållet i en upphandling besök Upphandlingsmyndigheten eller kontakta t.ex. Företagarna eller branschorganisationer. 

 

Omfattning

Planerad för 2 timmar föreläsning på ett lärcenter, men ändrat till enbart 1 timmes webbsändning (se nedan).

 

Kursledare

Ragnar Lindholm, Primona AB
Primona AB har utvecklat elektroniska upphandlingsstödet Kommers och tillhör vid sidan av Visma (Tendsign) och e-Avrop (system med samma namn) till de största upphandlingstjänster i Sverige.

 

Plats

På grund av rådande läget erbjöds utbildningen helt digitalt (webbsändning) och kursledaren fanns med på länk.

Kort intervju med en egenföretagare som testat och lyckats med digital upphandling

Anmälan till kursmaterial

Är ditt företag eller din arbetsgivare registrerad i projektet kan du ta del av kursmaterial och inspelningar från genomförda kurser fram till april 2020.

Top