Kampanjer på sociala medier

Kampanjer på sociala medier

Kampanjer på sociala medier

KURSEN ÄR SLUTFÖRD

Anmäl dig nedan för att få tillgång till kursmaterialet.

KURSMATERIAL

Hitta allt material för kursen här

KAMPANJER PÅ SOCIALA MEDIER

Innehåll & Mål

Vill du kunna använda dig av sociala medier som en del av din kommunikation och marknadsföring?

Kursen kommer att ge dig en förståelse för vad som händer genom en omvärldsanalys och en framtidsspaning samt förståelse för era målgruppers beteende på sociala medier.

För att jobba med annonsering bör man ta del av information om hur datainsamling sker på de sociala medierna. Man bör också förstå hur man undviker diskriminering för att säkerställa ett hållbart utförande. Utbildningen innehåller förutom denna bakgrund även en kreativ del för att skapa engagerande innehåll utifrån bilder, texter och filmer för att väcka intresse i olika annonsformat med hjälp av olika annonsverktyg.

Genomgående kommer konkreta exempel på genomförda kampanjer inom handels och besöksnäringen att presenteras.

De sociala medier som kommer att hänvisas till är Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter och Snapchat.

Kursen är en föreläsning och innehåller inga övningar men deltagarna kan ha med sig egen dataenhet om man vill testa själv (utan handledning).

 

Omfattning

3 timmar föreläsning på ett lärcenter.

 

Kursledare

Jonas Westling, SmartOn Social/LaBelle Media AB

 

Plats

Kursledaren fanns på plats i Vänersborg (Kunskapsförbundet Väst/Vänerparken) och utbildningen livesändes till

Borås – Vuxenutbildning Borås (Bryggaregatan)

Falköping – Lärcenter

Kungshamn – Sotenäs Symbioscentrum

Lidköping – Campus Västra Skaraborg

Mariestad – Dacapo Mariestad

Uddevalla – Högskolecentrum Bohuslän

Fler lärcentra kan komma att ta emot sändningen. Informationen kommer senare. 

Anmälan till kursmaterial

Är ditt företag eller din arbetsgivare registrerad i projektet kan du ta del av kursmaterial och inspelningar från genomförda kurser fram till april 2020.

Top